martes, 28 de junio de 2011

A vuit dies d'anar a Pirineu!!!!

Ja ha començat el compte enrera per començar una "rutilla" de quatre dies pel pirineu en btt on recorrerem prop de 235 quilòmetres endinsant-nos a les valls de l'aragó i salvarem un desnivell acumulat de 6.500 metres amb sortida i arribada a Pont de Suert.

Esperem que tot surti bé, que el temps ens acompanyi i arribi prou descansat per afrontar diumenge el darrer triatló abans de l'estiu que es disputará a la població de Pont de Suert al dia seguent de la meva arribada d'aquesta ruta pirinenca.

jueves, 23 de junio de 2011

Malagasy Gospel a casa nostra!!!!

Nit de gospel a Sant Feliu a càrrec d'un grup de noies vingudes de l'ONG " Agua de Coco" de Madagascar i vinculades a la nostra escola.


Tot un repte d'esforç i superació i que han volgut compartir amb nosaltres una vetllada dificil d'oblidar.


Noies vingudes d'aquell pais on han de superar dia a dia la manca de tot. Menjar, material d'higiene, d'estudi,... vivint en cases de poc més de 4m2 on conviuen amb la seva unitat familiar que en multitut d'ocasions sobrepasen la desena de persones,... compartint la tasca d'estudi amb la de la feina diària que els suposa el sobreviure dia a dia en aquestes condicions,..... moltes d'elles rescatades de la prostitució, la marginació i l'explotació infantil.
Ara algunes tenen la sort de poder sortir momentaneament d'aquest ambient i amb un somriure a la boca permanent volten per Europa, ensenyant-nos el que millor saben fer i allò que porten dins. Cantar.
Coratge!!!
A mi personalment m'han arribat!!!

domingo, 19 de junio de 2011

Fin de semana intensamente deportivo!!!

Este sábado tenía programado participar en el triatlón B de Balaguer y el domingo estar corriendo la media maratón de montaña "Roca Negra" de Sant Boi.
Los dos objetivos han sido completados.

Balaguer ha sido tal y como esperaba un circuito duro y exigente así como desagradable en cada uno de los segmentos.
Un agua sucia, llena de vegetación y con oleaje han hecho de este sector un tramo para anunciar lo que nos esperaría en adelante. Exigencia máxima. Malas sensaciones que me acompañaron en todo este sector hicieron que en ningún momento pudiese coger un ritmo cómodo.
El sector de bici con sus puertos exigentes en algunos puntos y acompañados en todo momento por unas condiciones de viento y en muchos casos racheado, hacían de este tramo, el tener especial cuidado para no caerse o salir de la carretera. Subida final al mur de la Creu con su infernal pendiente y de vuelta a box para ponerse a correr en un sector a pié bastante monótono y triste, con poca animación excepto en su tramo por la ciudad y de tedioso cumplimiento. Al final, un tiempo de aproximadamente 7 hores en cumplir con todo para recibir a mi llegada el mejor de los regalos que uno puede recibir de un juez a mi entender excesivamente duro con el reglamento que procede a descalificarme de la carrera. Agradezco el gesto de esta juez que sin miramiento alguno, sin flexibilidad de ningún tipo, sin objetividad con respecto al discurrir de la prueba y sin opinar de la conducta de otros equipos, se han ensañado conmigo y con Laia, borrandonos literalmente del mapa. Francamente desilusionado.
Diez horas mas tarde me encuentro en el Estadio de atletismo de Sant Boi para tomar parte en mi primera media maratón de montaña que coincide con ser la primera edición de la Roca Negra.
1200 m. de desnivel positivo en una mañana calurosa dan cuenta de mis piernas que si bien he podido recuperarlas para este reto, me recuerdan que no han descansado lo suficiente y algún tramo se me hace correoso. Pistas, senderos,... un constante sube y baja no te deja relajarte ni un momento y una vez que descuido mi paso me encuentro impactando en el suelo. Rasguños en rodilla y brazo y un golpe en el hombro es el premio que me llevo.
Finalmente 2:29:46 es mi tiempo. No ha estado nada mal llevando encima el palizón de ayer.
Mañana volveremos a la rutina.

jueves, 16 de junio de 2011

Cap de setmana de competició!!!

Ja s'acaba la setmana i amb ella les jornades d'entrenament. Ara arriba un dissabte on participaré en el meu segon triatló B de la temporada a Balaguer i sense temps per descansar al dia seguent tinc previst participar a la primera mitja marató de muntanya que es celebra a Sant Boi.


 21.3 kms.

Tot un repte de resistència per al meu cos.

lunes, 13 de junio de 2011

A por un nuevo escalón!!!

Empezamos semana y con ella, la cuenta atrás para participar en el segundo triatlón B de la temporada.
Esta vez Balaguer es el destino y parece que nos tiene preparado un circuito duro y  con las distancias bien medidas que van a convertir la prueba en un medio Ironman con unos segmentos exigentes.
Hoy segmento de bici con 66 kms y a mi llegada segundo tramo a pie de 7 kms. Mañana mas entreno y dosificando fuerzas para llegar lo mas fresco posible al sábado.

domingo, 5 de junio de 2011

Dura cursa passada per aigua!!!!

Qui m'anava a dir que tindría un dissabte tant i tant dur per aquests paisatges pirinencs tant macos i que no he pogut gaudir com hagués volgut.
Hem llevo a les sis del matí sentint com plou a fora de l'apartament. La cosa no convida precisament a sortir a pedalar per aquestes muntanyes, fet que fá que dels quasi 700 corredors inscrits només surtin poc més de 400.
No hi faig cas i segueixo menjant mentre penso el que m'espera durant tot el día, que he de portar, com m'abrigaré, les barretes, els gels, guants d'hivern i estiu,...


Sembla que el temps fa una treva i ens deixa a les 8:30 sortir tots agrupats i sense pluja en direcció al primer port del día, l'alt de Montcortés amb 6 kms de pujada i 300 metres de desnivell. Pujada dificil on les cames encara no han agafat el ritme, i la baixada pitjor encara amb un terra moll i un dia gris i enboirat fa que sigui del tot desagradable i perillosa.
Poc a poc arribem a la carretera general que ens portará dividits en diferents grups cap al segon port del día, el port de la Bonaigua amb una pujada de 22 kms i 1.080 m de desnivell sota un cel amenaçador de nou, un vent de cara constant que fa que comencem a tenir fred fins i tot pujant.
 L'arribada dalt hem fa fer un canvi de roba passant a vestir-me com si hagués arribat l'hivern de cop. La pluja comença a fer acte de presencia i l'aiguaneu que cau en la baixada torna a fer perillosa la baixada que per aquesta vesant del port és molt ràpida.
Un cop a Viella el mal temps ens va perseguint i ja no hem deixará fins a l'arribada. Intento afrontar la pujada al tercer alt del día amb ganes d'arribar al tunel de Viella i poder aixoplugar-me una mica de l'aigua que ja hem porta castigant una bona estona. Cinc quilòmetres de constant pujada dins i ja soc a l'altre banda.
Des d'aqui i intentant fujir de la pluja que amenaça de nou amb caure sobre nostre començo la baixada fins a Pont de Suert en una carretera del tot castigada per les inclemències d'aquestes contrades entre sots, forats i esquerdes, amb unes rodes que esquitxen aigua constantment sobre el meu cos mullat i tant ràpid com les forces donen de si.
Pont de Suert, per fí. No he arribat però ja soc a tocar. Tan sols el darrer port del día hem separen de l'arribada. Port de Perves, 14 kms de pujada amb trams del 10% i 540 metres de desnivell que l'ilusió més que la força fa que el superi i arribi al seu cim abans que la pluja, aquesta vegada si, caigui amb tota la força a sobre meu.
 Semblo una "vileda", xop d'aigua de cap a peus baixo un port rebirat corba a corba pensant que a la seguent seguiré recte. Els frens ja no responen com jo voldría i es fa eterna la baixada.
Finalment arribada a la vall i vint quilòmetres de carretera ampla hem fant agafar velocitat fins a l'arribada, ningú per davant ni per darrera no hem faciliten la pedalada així que hem toca treballar tot sol la baixada.
Al final arribada a La Pobla després de vuit hores i 14 minuts completant el circuit de 202 kms.
El circuit superbonaigua ja es història. Aquest any si l'he pogut completar.
 Molt satisfet!!!