domingo, 5 de junio de 2011

Dura cursa passada per aigua!!!!

Qui m'anava a dir que tindría un dissabte tant i tant dur per aquests paisatges pirinencs tant macos i que no he pogut gaudir com hagués volgut.
Hem llevo a les sis del matí sentint com plou a fora de l'apartament. La cosa no convida precisament a sortir a pedalar per aquestes muntanyes, fet que fá que dels quasi 700 corredors inscrits només surtin poc més de 400.
No hi faig cas i segueixo menjant mentre penso el que m'espera durant tot el día, que he de portar, com m'abrigaré, les barretes, els gels, guants d'hivern i estiu,...

Sembla que el temps fa una treva i ens deixa a les 8:30 sortir tots agrupats i sense pluja en direcció al primer port del día, l'alt de Montcortés amb 6 kms de pujada i 300 metres de desnivell. Pujada dificil on les cames encara no han agafat el ritme, i la baixada pitjor encara amb un terra moll i un dia gris i enboirat fa que sigui del tot desagradable i perillosa.
Poc a poc arribem a la carretera general que ens portará dividits en diferents grups cap al segon port del día, el port de la Bonaigua amb una pujada de 22 kms i 1.080 m de desnivell sota un cel amenaçador de nou, un vent de cara constant que fa que comencem a tenir fred fins i tot pujant.
 L'arribada dalt hem fa fer un canvi de roba passant a vestir-me com si hagués arribat l'hivern de cop. La pluja comença a fer acte de presencia i l'aiguaneu que cau en la baixada torna a fer perillosa la baixada que per aquesta vesant del port és molt ràpida.
Un cop a Viella el mal temps ens va perseguint i ja no hem deixará fins a l'arribada. Intento afrontar la pujada al tercer alt del día amb ganes d'arribar al tunel de Viella i poder aixoplugar-me una mica de l'aigua que ja hem porta castigant una bona estona. Cinc quilòmetres de constant pujada dins i ja soc a l'altre banda.
Des d'aqui i intentant fujir de la pluja que amenaça de nou amb caure sobre nostre començo la baixada fins a Pont de Suert en una carretera del tot castigada per les inclemències d'aquestes contrades entre sots, forats i esquerdes, amb unes rodes que esquitxen aigua constantment sobre el meu cos mullat i tant ràpid com les forces donen de si.
Pont de Suert, per fí. No he arribat però ja soc a tocar. Tan sols el darrer port del día hem separen de l'arribada. Port de Perves, 14 kms de pujada amb trams del 10% i 540 metres de desnivell que l'ilusió més que la força fa que el superi i arribi al seu cim abans que la pluja, aquesta vegada si, caigui amb tota la força a sobre meu.
 Semblo una "vileda", xop d'aigua de cap a peus baixo un port rebirat corba a corba pensant que a la seguent seguiré recte. Els frens ja no responen com jo voldría i es fa eterna la baixada.
Finalment arribada a la vall i vint quilòmetres de carretera ampla hem fant agafar velocitat fins a l'arribada, ningú per davant ni per darrera no hem faciliten la pedalada així que hem toca treballar tot sol la baixada.
Al final arribada a La Pobla després de vuit hores i 14 minuts completant el circuit de 202 kms.
El circuit superbonaigua ja es història. Aquest any si l'he pogut completar.